02-5619955
[email protected]

ארגון יום כיף למקום העבודה – המדריך המלא

הטילו עליכם לארגן יום כיף למקום העבודה? מפחדים לעשות פאדיחה? בעמוד הזה ננסה לתת לכם כמה טיפים חשובים ועצות בסגנון "עשה ואל תעשה" כשאתם מתחילים לארגן יום כיף לעובדים שלכם או בכלל יום גיבוש בעבודה.

לפני שאתם מתחילים, חשוב שתדעו לענות לפחות לעצמיכם על כמה שאלות חשובות שיעזרו לכם להגדיר את אופי הקבוצה, וגם אני ממליץ לכם מאוד להיכנס לראות תוכניות מוכנות של יום גיבוש לעובדים, יכול להיות שתחסכו את החיפוש די מהר…

מי הם המשתתפים? מי העובדים?

כשאתם מתחילים לבנות את הפעילות, חשוב להבין מי האנשים שלכבודם אתם עובדים? שאלו את עצמיכם, האם הם מתוחכמים או פשוטים? האם הם צעירים או מבוגרים? מה מוצאם הדתי והתרבותי? מה שפת הפעילות? ומה הקשר שלהם אחד לשנו?
למשל, אם מדובר במפעל עם אנשים יחסית פשוטים שלא מחפשים את התחכום בכל פינה, לא הייתי לוקח אותם למסעדת שף ומגיש להם מנות שקשה להבין אם זה שם של מאכל או יצירת אמנות, הייתי מכוון כבר שם למשהו פשוט, כך גם לאופי הפעילות, אולי חדר בריחה מתוחכם לא מתאים לכל אחד, אבל, אם יש לכם חברה מתוחכמים שכן אוהבים לשאול ולחקור, היתי נותן להם את מה שידבר אליהם, למשל, משחק אתגרי בסגנון חפש את המטמון או משהו שיצליח להוציא מהם את החוזקות שלהם. אם זו קבוצה מעורבת, צריך לקחת בחשבון שאף אחד לא יפגע וזה משפיע על הכשרות, התוכן וכמט על כל דבר בארגון.
בקיצור, תשאלו את עצמיכם את השאלות לפני שתתחילו במסע החיפושים ולפני שתפנו לחברות שונות בתחום שכל אחת כמובן תנסה לכוון אתכם למוצרים שלה.

התקציב הכללי של יום הגיבוש

אחת הנקודות שחשוב שתתחילו ממנה זה לדעת בדיוק מה התקציב שלכם? האם התקציב שלכם נגזר לפי אדם? או שיש לכם סה"כ כללי לכל הפעילות לא משנה כמה יגיעו. כדי שתהיה לכם פחות או יותר תמונת מצב, מסעדה בשרית לארוחת צהריים צריכה לעלות בין 100-200 ש"ח לפני שירות לאדם, לא זול אבל זה לא חובה! יש אפשרויות ופתרונות נוספים, כמו למשל שילוב של טעימו במהלך סיור בשוק עם תקציב של 50-70 שח לאדם, כך תקבלו הרבה יותר אבל לא תקבלו את חווית הלשבת יחד סביב השולחן. לפי התקציב תוכלו לדעת לאיזה כיוון ללכת, האם יש לכם מספיק לכמה אטרקציות? סיור? משחק פעיולת? פינוקים ועוד… המטרה שלכם היא כמובן לא לקבל כמה שיותר בכמה שיותר זול, אלה לקבל כמה שיותר מדוייק לכם, אל תתנו להצעת מחיר עמוסה ומלאה בפינוקים לבלבל אתכם, זה לא קניות בסופר, מדובר פה ברגישות רבה שתוביל אתכם להצלחה במשימה.

יום כיף למקום העבודה שוק מחנה יהודה
יום כיף למקום העבודה משקה מיוחד בסמטאות נצרת

מה חושב הבוס?

הרבה פעמים קבוצות של עובדים מגיעים ליום כיף שלא באמת מתאים להם, אבל הבוס כן מגשים את החלום של הבוס… נכון, הוא הבוס… אם אתם חוששים שיש פער בין ההבנה של מי העובדים? ומה הדבר הנכון שידבר אליהם? לבין הפעילות שהבוס רוצה לעשות, נסו להסביר לו, אל תתיאשו! פעם הייתי נוכח בטיול בר מצווה למשפחה שלמה, ילדים, דודות וסבתות, כל הטיול עסק במלחמת השחרור וזה היה סיוט, אף אחד לא התחבר, כששאלתי איך הגיעו למצב הזה, ענתה לי האמא "זה מאוד מעניין את הילד", טוב אז אתם מבינים את הרמז?

תפתחו יומנים

לתאריך יש משמעות קריטית בארגון יום כיף לעובדים! בד"כ זה יהיה על חשבון שעות העבודה וחשוב מאוד לוודא שזה מתאים לכולם, באופן טבעי, כולם נלחצים לקיים פעילויות בחודש מאי-יוני, ספטמבר, ונובמבר-דצמבר. יש עניין שצריך לסיים את התקציב בחלק מהמקומות ובחלק אחר פשוט נזכרים ברגע האחרון. תנו לי ליהמליץ לעם על ינוא, ביננו זה קר כמו דצמבר רק שבינואר כולם פנויים הרבה יותר וזה משפיע על הכל, ניתן לקבל מחירים טובים יותר כשלא מדובר בשיא העונה, גם הגמישות גבוהה יותר מכל שאר הבחינות. אם אתם חייבים להגיע בשיא העונה עם כולם, קחו בחשבון שעלול להיות לחוץ ושריינו את התאריך מספיק זמן מראש, לפעמים עדיף לסגור ולבטל בהתאמה לתנאי הביטול שתקבלו, רק כדי להבטיח מקום.

היו החלטיים

אם האחריות עליכם, חבקו אותה! חוסר החלטיות והתמהמהות יכולה להוביל בקלות לסגירה של משהו לא מדוייק. כשאתם מדברים עם ספק, נסו לרגיש האם אתם סומכים עליו? האם הוא מרגיש לכם כמו מישהו שיוכל לבצע את מה שהוא אומר? אם כן, תזרמו איתו ותיתנו לו להוביל אתכם, בטוח שיש לו הרבה יותר נסיון והמטרה שלו זה שתהיו מרוצים.

סיכום הטיפים לארגון יום גיבוש לעובדים

אז לסיכום, חשוב שתכירו הייטב את אופי הקבוצה, את התקציב שעומד לרשותכם, את התאריכים האפשריים, ושתדעו לאתר את הספק שאפשר לסמוך עליו באמת, אחרי שמצאתם תנו לו להוביל אתכם.

צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן