02-5619955
[email protected]

גבעת רם – רעיון ליום בירושלים

מחפשים פעילות לכל הגילאים שכוללת טבע, אמנות, מדע, היסטוריה ועוד אטרקציות בירושלים? צאו לטיול בגבעת רם ותופתעו!

בירושלים ישנה גבעה אחת מיוחדת במינה, על הגבעה הזו נבנו לאחר קום המדינה מספר מבני ציבור חשובים ומרתקים כדוגמת כנסת ישראל, בית המשפט העליון, האוניברסיטה העברית (שפעלה כקמפוס העיקרי עד 1967) מוזיאון ישראל ועוד. הגבעה נמצאת מרחק הליכה מהתחנה המרכזית, מעל עמק המצלבה ההיסטורי (מעמק זה מאמינים הנוצרים שהגיע העץ שעליו נצלב ישו), ובמרחק קצר מגן סאקר הירוק.

יום כיף בירושלים בירושלים לכל המשפחה – גבעת רם

את הבוקר נתחיל בפיקניק בגן הוורדים שנמצא מול כנסת ישראל, הגן הוקם בתחילת שנות ה50 ויועד לטקסים ממלכתיים, כניסת הציבור אליו התאפשרה רק בשנות ה-60 והוורדים המפורסמים הגיעו לגן ב1978. בין הוורדים תוכלו למצוא בגן מערות קבורה מתקופת בית שני, את רצפת הפסיפס מהתקופה הביזנטית שהובאה לכאן משדה נחום ואת מנורת הכנסת. בגן יש שירותים ציבוריים ומקומות מוצלים לרווחת השוהים בגן. לאחר הביקור בגן, ניתן לקבוע סיור בכנסת ישראל (בתיאום מראש), בסיור תוכלו להתרשם משער הברזל המסוגנן בכניסה, מטרקלין שאגאל ומעבודת הח"כים במשכן.

חובבי הטבע שבניכם יכולים להמשיך את היום כיף בירושלים בתחנה לחקר הציפורים בה תוכלו לתצפת על ציפורי ירושלים, ללמוד ולהכיר את הציפורים האופייניות לאזור.
לקראת שעות הצהריים, מומלץ לעצור לארוחת צהריים במסעדת "קפית" בגן הבוטני ולאחר מכן להמשיך לסיור בגן או להיכנס לכותלי מוזיאון ישראל.

מוזיאון ישראל פתוח בכל ימי השבוע מ 10:00-17:00 ובימי שלישי מ17:00-21:00 בימי שלישי הכניסה לילדים חינם. במוזיאון ישראל ישנן תערוכות מתחלפות ותערוכות קבע. בין תערוכות הקבע תוכלו למצוא את המגילות הגנוזות בהיכל הספר, תערוכות אמנות הרנסנס, אומנות ישראלית, ארכיאולוגיה ויודיאקה. ישנו גם אגף שלם המיועד לילדים ונוער עם תערוכה המתאימה לכל המשפחה וסדנאות מעניינות. לקראת הערב האוויר בירושלים נעשה קריר וניתן לטייל בגן הפסלים המרהיב של המוזיאון, להשתעשע בפסל של אניש קפור (ליד הכניסה לקומה השלישית) להצטלם ליד הפסל של "אהבה" ולשמוע את הפעמונים מצלצלים בדרככם לחלל הרואה לרגיעה של סוף היום.

גבעת רם הינו שם כולל לקריית הממשלה, קריית המוזיאונים ולאוניברסיטה. כאן נתנו רעיון רק ליום אחד ולמעט אתרים. מומלץ לקחת הדרכה מקצועית לטיול בקריית הממשלה ובתוך המוזיאונים. את היום ניתן לסיים בסרט בסינמה סיטי הממוקם מול בית המשפט העליון (יש הטוענים שמבנהו מעפיל על מבנה בית המשפט ולא מתאים למקום בו הוא נבנה) .

רוצים לשלב ביום הכיף שלכם סיור בירושלים? משהו מיוחד ומחוץ לקופסה? כנסו לרשימת הסיורים בירושלים שלנו.

לסיכום הנה האתרים שכדאי לסייר בהם:

מוזיאון ישראל, מוזיאון ארצות המקרא , מוזיאון המדע, האוניברסיטה העברית (שניחנה בגן יפה ומוריק), הגן הבוטני ,כנסת ישראל, בית המשפט העליון, בנק ישראל , משרד החוץ, המרכז לחקר הציפורים, גן הורדים.

סיור בכנסת סיור בכנסת
המנורה ליד גן הורדים המנורה ליד גן הורדים

צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן