02-5619955
[email protected]

מידע על מתחם התחנה בירושלים

מחפשים מה לעשות בירושלים? מתחם התחנה בירושלים מציע אפשרויות רבות, עם או בלי ילדים, ימי חול, שבתות וחגים, פשוט כיף לבלות בירושלים.

מתחם התחנה בירושלים הינו מתחם בילוי ופנאי בירושלים, הנמצא בין המושבה הגרמנית למשכנות שאננים שהן חלק מהשכונות שבהן נערכים סיורים בירושלים, המתחם פתוח גם בשבתות ותוכלו למצוא בו מגוון פעילויות בכל שעות היממה. המתחם חודש ב2013, לפני כן שימש המבנה כתחנת הרכבת ההיסטורית של ירושלים.
תחנת הרכבת נחנכה ב1892 כתחנת הקצה של קו יפו-ירושלים ובכך היוותה את קו הרכבת הראשון בארץ. הרכבת פעלה עד 1998 ונסגרה עקב מיעוט נוסעים בקו והתיישנות המסילות. הרעיון להקמתה נהגה ע"י האדריכל קונרד שיק, משה מונטיפיורי ואחרים עוד באמצע המאה ה-19, היה צורך בהקמת מסילת רכבת שתחבר בין יפו לירושלים ובכך תקל על העוגנים בנמל יפו להגיע לעיר הקודש. תוואי המסילה עובר באזור ירוק ויפה לאורך נחל שורק ועמק רפאים, לאחר שהרכבת הפסיקה את נסיעתה ב1998, החלו בעבודות חידוש המסילה ופתיחת תחנת רכבת חדשה בשכונת מלחה והמתחם הפך למוזנח עד לפתיחתו מחדש ב2013.
מסילת הרכבת הישנה עד לתחנת מלחה, הפכה לפארק ירוק "פארק המסילה" , ניתן למצוא בפארק רוכבי אופניים, זוגות מטיילים , אנשים שעושים ספורט או סתם באו לנוח בפארק. בין היתר נמצאת בפארק ספרייה שיתופית לרווחת התושבים כחלק מפרוייקט של העירייה. הפארק עובר בין כמה שכונות שונות של ירושלים ודרכו ניתן לראות חתך מעניין של אוכלוסיית העיר. בין היתר הפארק עובר בשכונת בקעה, המושבה הגרמנית ובתיה העתיקים, קטמונים, תלפיות, בית צפאפא ובקצה עין לבן.
בשנת 2015 הקים האומן מתן ישראלי וקבוצת מוסללה את נקודת המפגש על הפארק בין שכונת פת לבית צפאפא, ליד בית הספר הדו לשוני. נקודת המפגש הייתה חלק מפסטיבל ישראל, ובמהלך הפסטיבל היוותה מקום למפגש בים התושבים, מוזיקה טובה ואבטיח קר ומרענן. מומלץ לעשות טיול ערב נעים לאורך התוואי ולסיים בכוס קפה או בהופעה טובה במתחם התחנה בירושלים.
מתחם התחנה בירושלים שוקק חיים, תמצאו בו מגוון של מסעדות (לא רק כשרות) פעילויות למבוגרים כגון הרצאות, שוק קח תן ועוד, פעילויות לילדים ואופציה לשכור סגווי או אופנים מכל מני סוגים. יש המון חנייה באזור, או בגן הפעמון או בחניון הצמוד למתחם.
מחפשים מה לעשות בירושלים בלילה?

מתחם התחנה בירושלים פעילות לכל המשפחה במתחם התחנה
מתחם התחנה בירושלים הרציף בישן בלילה

להתחיל או לסיים מתחם התחנה בירושלים

מתח התחנה בירושלים זו אחת הנקודות המועדפות להתחיל או לסיים פעילות או יום כיף בעיר, למשל אם תצרו למשחק בסגנון המירוץ למיליון בירושלים ותרצו לסיים או להתחיל במקום מסודר שיש בו שירותים, מסעדות וקורת גג, זו תהיה אחת ההמלצות החמות שלנו אליכם! גם סיורים עם שחקנים, סיורי סגווי בירושלים, סיורי לילי בירושלים, פעילויות ליום השיוויון המגדרי ושלל אטרקציות שונות, אל תפספסו …

כל כך הרבה שנים חיכינו אנו הירושלמים שמזהו יזוז במתחם התחנה, ללא ספק היה שווה לחכות, התוצאה מדהימה, מזכיר קצת את המתחם בתל אביב אבל שווה הרבה יותר!

צאו לסיור במושבה הגרמנית

ממתחם התחנה תוכלו להתחיל את אחד הסיורים הכי שווים בירושלים! סיור במושבה הגרמנית שנמצאת פה ממש צמוד. הסיור הוא סיור עצמאי, כלומר אתם קונים את הסיור באתר ומקבלים גישה מיידית לכל תכני הסיור, את הסיור אתם תעשו בשטח עם הטלפון שלכם בממשק מותאם ובו הסברים, סרטונים, מפות ועוד. מכיוון שזה סיור עצמאי, תוכלו לצאת לסיור בכל זמן שתרצו, בקצב שלכם ועם מי שתרצו, אחרי הרכישה הסיור יהיה זמין ל-14 יום.
המושבה הגרמנית היא אחת השכונות הכי יפות בירושלים, שם תשמעו על פרשת אולמרט,ף קולנוע סמדר והרבה מאוד בתים ואנשים מרתקים.
לחצו כאן כדי להתחיל את הסיור במושבה הגרמנית בירושלים.

צפו בסרטון הזמנה לסיור במושבה הגרמנית


סיור מותאם לכל המשפחה בעקבות היציאה מהחומות

פה ממש ליד נמצאת שכונת משכנות שאננים, השכונה הראשונה שיצאה מחומת העיר העתיקה! אם אתם עם הילדים, הסיור בעקבות היציאה מהחומות יכול מאוד להתצאים לכם! אגב, הסיור מתאים גם למבוגרים, התכנים מועברים ע"י דודו חיות, מדריך מעולה בעל חוש הומר וידע רב! גם פה הסיור הוא סיור עצמאי, כלומר אתם רוכשים באתר את הסיור ומייד מקבלים לטלפון הנייד את הגישה לסיור בממשק מיוחד הכולל סרטונים, הסברים, מפות וכל מה שצריך כדי לסגור פינה מושלמת את שעתיים עם הילדים בירושלים. הסיור מתחיל ממש פה ליד במזרקת האריות ומסתיים בכיכר ציון, צמוד לשכונת נחלת שבעה.
לחצו כאן כדי להרשם לסיור בעקבות היציאה מהחומות

צפו בסרטון הזמנה לסיור היציאה מהחומות בירושלים


צור קשר
close slider

    חזרו אלי בקשר ל

    רוצה לקבל מאיתנו עדכונים?

    דילוג לתוכן